Tuesday, July 18, 2006

Corespondenta de la Bucuresti

Lectia 1
Cum poti sa dai faliment ca agentie mare.

Acum 3-4 ani lucram la D'Arcy. Agentie mare, oameni buni, premii multe, clienti numai de genul Connex, Coca-cola, Rompetrol, bla bla.... La 2 luni dupa ce a castigat marele premiu la Portoroz, agentia s-a desfiintat. Why? Motivul principal a fost ca au plecat oamenii. De ce, nu mai conteaza acum. 100 de oameni in 2 luni. Nu -mi venea sa cred ce vad, zilnic 3,4 isi dadeau demisia. Nici nu se aerisea bine departamentul dupa petrecerea de cu o seara in urma ca incepea alt chef de plecare. Numai Jack & Jim, prajituri, glume, voie buna si totusi... agentia murea.



Lectia 2

Cum sa improve your business

Vara trecuta, primisem 2 oferte de munca din State, una de la Landor si alta de la niste hawaieni. Super excitat, nu ma puteam hotari daca sa aleg plaja sau skycraper-i? Ma duc la ambasada si aflu ca tot procesul, pentru ca nu sunt savant, dureaza cam 4-5 luni pentru ca nu mai sunt locuri libere in state de "necalificati".
Intre timp ma suna un tip, Emilian, salut, uite eu sunt noul director de creatie de la GMP, tre’ sa imi fac echipa ca nu am, bla bla, mi-a zis cineva de tine, hai la o bere, a, si inca ceva, am fost nominalizat la Cannes. Mi s-a parut interesant si am zis ca la GMP nu ma duc (GMP era mica de tot in ochii mei, oameni slabuti, clienti mici...) dar hai sa il cunosc pe tipul asta ca mi se pare misto el, ca om. Am baut berea, ne-am cunoscut, m-a convins. Planul suna cam asa: ala mare cu banii de la GMP vrea sa bage bani in departamentul de creatie si nu numai, bla bla tot felul de alte planuri mari. Eu trebuia sa vin, sa incep sa bag si cand imi iese viza pot pleca linistit. Omul s-a tinut de cuvant, tot departamentul s-a schimbat, oameni noi, renovari, macuri noi bla bla... dupa un an (anul acesta) GMP a luat ceva premii la Portoroz, a iesit cea mai buna agentie din Romania la Ad Print si s-a batut cot la cot la Ad'Or cu Leo Burnett pierzand, din pacate, la o distanta de 3-4 puncte titlul de "agentia anului".

V-am spus pe scurt doua povestioare pe care le-am trait. Acum sunt foarte convins ca nu conteaza de unde esti, ce clienti ai sau cati oameni sunt la agentie (aici as mai avea un exemplu cu "un om care tinea o agentie, pana intr-o zi" dar o sa va spun de el in emisiunea urmatoare) singurul lucru important este cum esti tu si cei din jurul tau, cum comunicati, cat va respectati... Oamenii care spun ca noi nu avem cum sa facem aia, sau cealalta, ca nu suntem din Bucuresti sau ca nu lucram pentru Connex mi se par din start slabi, pierduti. Poti sa te muti din oras, singur sau cu tot cu agentie, poti sa te tunzi, poti sa iti schimbi accentul, sa iti iei costum sau tenisi, poti sa faci ce vrei, dar sa faci, nu sa astepti. Ma uit la lucrarile mele si vad ca cele mai apreciate sunt cele facute pentru clienti mici sau for myself.

Gabi

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

:D pai gmp nu era o agentie mica nici inainte sa ajunga emilian acolo. shi nici proasta.

iar echipa de acolo, emilian shi mirela, nu are cum sa nu dea rezultate

daca zici ca lucrezi acolo cred ca intelegi foarte bine ce vreau sa zic

6:45 AM  
Blogger danpamfil said...

dhap, total d acord cu ce ai spus pana acum.
ashtept urmatorul episod shi... mai vedem dupa. pana acum ai vb d companii mari, care au avut suport material; pe cand o agentie mica? probabil ca va reushi sa aiba o echipa cat d cat abia in cativa ani. shi o luam iar d la capat asha cum spunea Iulian A. in postul anterior,"Publicitate de Iasi"...

6:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

de la miki dude la portoroz e drum lung.

"mica in ochii mei" - ma refeream la cat de buna e, la calitatea lucrarilor si nu la bani sau la numarul de angajati pentru ca trebuia sa iau decizia daca sa ma duc la gmp sau nu.

7:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

pai shi cu landoru cum a ramas?

cum ai dat peste oferta asta, ca ma intereseaza shi pe mine?

8:10 AM  
Blogger Cristian said...

Povestita de altii, publicitatea din Bucuresti nu pare mare chestie. Chiar mi se pare ca seamana un pic cu a noastra. Defapt parca seamana un pic mai mult. Pe Glu il cunosc extrem de bine. De o viata, as putea spune. Ce are el in plus fata de noi? Balls! Hardballs, ca sa zic asa...

4:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

e greu sa-i rezisti lui landor. nu vad alte probleme decat diploma. actele si ambasada nu cred ca sunt o problema, doar daca ai cazier si tare ma indoiesc ca ar fi asa.

11:48 PM  
Blogger Cristian said...

poti sa mai pui si familia, ca problema. diploma oricum nu conteaza ptr ca nu exista facultate de arta acreditata afara.

2:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

pentru landor lasi si familia! hm... aproape.

7:31 AM  

Post a Comment

<< Home