Thursday, July 20, 2006

XY sau XX ?
Mi s-a reprosat ca blogul meu http://lifecum.blogspot.com/ arata cam ca emisiunile lui Pruteanu. Interesante dar fara fun, fara "manele". Asa ca am sa fac un gest Otvist si am sa abordez un subiect mai comercial. Probabil ca usoarele tendinte de misoginism cu care am fost inzestrat de la natura, desi ascult Cesaria Evora si jinduiesc la Nicoleta Luciu, deci apreciez partile bune ale femeilor, m-au impins sa abordez acest subiect : XY sau XX ? Observ ca in jurul meu, in lumea publicitatii toti taricienii in domeniu sunt XY. Incepand cu primele afise ale lui Lautrec si Cheret, continuand cu Mucha si pana in zilele noastre - Philip Kotler si mai tarziu David Ogilvy evrybadea sunt barbati. Si pe plan national exista o singura femeie-creativ mai cunoscuta Alina Gavrila de la Gavrila si Asociatii, in rest Bogdan Manea, Bogdan Naumovici, Costi Rogozanu, Teddy Dumitrescu, etc. No xx. De ce oare? Sa fie din cauza ca femeile nu sunt la fel de bune creative? Hmm.. Eu de 8 ani de cand am intrat in domeniul artei nu am vazut o femeie tare in grafica, sau sculptura, sau design. Toate erau ceva de genu fac si eu ceva ca sa nu stau acasa, iar cateva chiar incercau sa faca arta pe bune dar nu prea le iesea. Statistica confirma realitatea. Totusi nu pot spune ca femeile nu sunt la fel de capabile ca si barbatii. Stiu doua colege care ar putea usor sa bata la fund pe multi din publicitatea locala. Si totusi de ce nu stie nimeni de ele? Se stie doar de Marius Ursache, Cristi Lungu si Vali Tatar. Nush... E chiar o dilema pe care as vrea sa o elucidez cu ajutorul vostru. Lansez o dezbatere. De publicitatea la ora actual e 99% xy? De ce nu exista voci feminine care sa se faca auzite in publicitate? De ce majoritatea creativilor sunt XY? Eu unul am niste pareri, dar astept sa vad ce ziceti voi si apoi ma pronunt. Nu vreau sa influentez opinia publica..

15 Comments:

Blogger piranha said...

nice said glu

3:14 AM  
Blogger Cristian said...

eu nu as generaliza. ce spui de http://www.celiacalle.com/ ?

4:11 AM  
Blogger piranha said...

ce sa spun. tipic feminin. lucrari faine. dar, never heard of her'

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Iar ne luam in femei?! Bagam... Ele sunt ele si ei sunt ei de cand lumea. Sa trecem la publicitate fratilor.

4:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pe partea de imagine intr-adevar, am vazut tare putine femei bune sau chiar deloc, dar la copywriting se rastoarna treaba brusc. Nu stiu, poate asha e publicitatea asta facuta, incat femeile sa ocupe posturi importante, dar fix sub statutul de "vedeta". Ca mai tot timpul, femeia e cea din umbra, are rol important in toata ecuatia, dar nu prea e vizibila.

12:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

rezumand, da, femeile sunt mai bune de gura :D

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

rezumand, da iulian a., femeile sunt mai bune de gura si noi suntem tari de cap daca continuam sa facem comparatia asta idioata. gura, daca e buna de ceva, e buna indiferent de sex.

11:44 PM  
Blogger Claudiu said...

femeile sunt mai creative in chestiuni de limbaj, in timp ce barbatii sunt mai creativii in chestiuni vizuale. diferenta vine din anatomia creierului la cele doua sexe. folosim parti diferite ale creierului pentru aceleasi task'uri. gandim diferit si vedem lumea diferit. este o chestiune de genetica. sunt si exceptii, firesc. dar doar atat.

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

ca bine zici claudinho. cum sa compari stucturi atat de diferite?! si daca tot nu schimbam subiectul, de ce crezi ca se cauta cu atata febrilitate o ierarhizare barbat-femeie? ce ne face sa ne masuram si comparam creativitatea? barbatia, teama, orgoliul, curiozitatea, nevoia de siguranta...? si cine e mai interesat de ierarhizare?
cred ca o utila punere de problema ar fi definirea atributelor specifice fiecarui sex, astfel incat rezultatul sa ne poata facilita orientarea catre o pozitei sau alta intr-o echipa creativa. potentialul fiecaruia va merita astfel stimulat spre puncte cu nivel ridicat de reusita.

1:35 PM  
Blogger Claudiu said...

nu stiu matter de ce cauta ierarhizari. se poate sa fie orgoliul, sau razboiul continuu dintre sexe. pe mine nu ma intereseaza ierarhizarile de genul asta. stiu ca putem lucra impreuna, barbati si femei, in echipe creative. am lucrat, stiu cazuri. chiar cu succes. important este sa fie stapanite conceptele, sa stie fiecare despre ce-i vorba in domeniu. adica, creativitatea trebuie sa vanda, ca altfel este arta de dragul artei.

5:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

matter, nu vad de ce ash fi catalogat drept "tare de cap" prin ce am zis. era in gluma si era compliment la adresa tuturor copywriteritzelor.

12:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

iulian ai dreptate, meriti scuzele mele. nu stiu cum am facut ca am citit doar mesajul tau 2 si eram cuprins de plictis dupa atatea comparatii. in context, gluma ta a curs bine din pana.

1:39 PM  
Blogger Cristian said...

mie mi se pare ca exagerati. Da, este kul sa fii misogin dar mi se pare plictisitor sa tot vb despre asta. mie imi plac femeile. au o logica a lor, pe care noi rareori o intelegem. si noi avem o logica a noastra pe care ele rar o inteleg. probabil ca daca le-am intelege mereu am fi gay. asa ca hai sa nu ne mai luam de femei, sa le iubim in continuare si sa fim mandri ca suntem masculi. si sa vorbim despre altceva.

3:01 PM  
Blogger piranha said...

Spuneam ca am o parere: cred ca femeile nu sunt la fel de creative ca barbatii pentru ca ele nu au imaginatia dezvoltata, bogata. Sunt foarte pragmatice si vad partea materiala a creativitatii. Parerea mea este ca femeile sunt un rau necesar, care ne tine pe noi barbatii cu picioarele pe pamant, desi poate nu ne dorim asta. Pe partea cealalta maj femeilor care au ajuns sus au fost ajutate, ori in cazurile in care nu au fost ajutate de catre un taran plin de bani au reusit datorita faptului ca sunt foarte masculine, in gandire. Sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu femeile, inafara faptului ca tot timpul cer independenta si apoi se agatza cu disperare de gaturile barbatilor de care au nevoie pentru diferite chestii. Eu stiu mult mai multe femei care se lafaie pe banii barbatilor decat invers. Si nu inteleg de ce barbatii se complac in situatia asta, de prostitutie mascata sub emblema dragostei. Dar asta e alta discutie. Nu are legatura cu blogul asta. Asadar independentza sau dependentza? Dar ar fi bine sa incheiem subiectul asta ca deja mi s-a reprosat ca sunt misogin si ca sunt bulangiu si nu apreciez femeile. Le apreciez. Dar nu pe toate. Doar pe cele care merita. Subiectul Otvist si-a facut datoria, si acu isi da obstexcul sfarsit. Haideti asadar domni si doamne sa trecem la lucruri mai serioase. Cum ar fi... masinile de curse... Glumeam... As prefera o dezbatere pe aceatsta tema. Cea a propunerii unui subiect de discutzie. Propune fiecare cate ceva si apoi votam.

1:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

v-ati gandit vreodata ca poate femeile nu sunt atat de interesate de recunoastere? k a face cariera nu e atat de imp? stiu k pot si mi=am demonstrat, trebuie sa fie numele trecut pe vre-un perete sau vre-o coperta de carte?
e posibil k barbatii tind mai mult k sa arate lumii ce sunt si ce fac, pe cand femeile nu...
si un mic ex: Rodin a suferit toata viata lui k o femeie era mai buna k el a fost si un film pe tema asta.. o chema Camille Claudel
Lui ii pasa de cariera ei de el :) simple
e doar o alta viziune asupra sub

11:01 AM  

Post a Comment

<< Home