Wednesday, November 15, 2006

Nu imi plac "BRANDERII"

Iasul este plin de experti. Masinile galbene sunt pilotate de schumacheri, la coada de la chiosc se insira doar analisti politici de talie mondiala si experti in fotbal, iar pe internet avem "branderi". Este incredibil cati creatori de brand avem in orasul asta. Ma intreb unde incap si mai ales din ce traiesc ei. Ma intreb deasemenea cine i-a invatat sa faca un brand sau un audit de brand. Daca e sa ne luam dupa explicatiile si comentariile pe care le fac acesti "branderi", probabil ca au invatat de la bunici, care, in loc de povestea de seara le spuneau "Povestea brandului".
Nu ma deranjeaza faptul ca avem asa multi experti dar totusi e ceva ce nu inteleg. De ce unii dintre acesti oameni simt nevoia acuta de a spune: "Ba, eu sunt mai tare ca tine si ca tine si ca tine si ca oricine vrei tu. Defapt eu sunt cel mai tare din tot universul da inca nu ma stie lumea..." Apoi, intr-o zi, vad ei pe unii care si-au ridicat un pic capetele, si-au luat toate cele necesare si isi vad de treaba lor in liniste. Chestia asta ii deranjeaza si incep sa comenteze ca munca "linistitilor" e de rahat, ca brandu' nu e asa cum ar trebui sa fie, culorile nu sunt cele bune, fontul e aiurea, simbolul e "nashpa" etc. "Linistitii" nu isi pun mintea cu "branderii", ptr ca au foarte foarte multa treaba si nu au timp sa explice oricui detaliile proiectelor lor. Pe langa asta nu le-a spus nici un client ca brandul ala care nu e cum ar trebui sa fie in culorile nebune cu fontul aiurea si simbolul nashpa nu si-a facut treaba. Ba dimpotriva, mai vor si alte branduri cel putin la fel de "nashpa" ca cel anterior.
Nu vreau sa dau nume ptr "branderi" si "linistiti" deoarece critic o atitudine, nu un personaj. Un om pe care eu il admir foarte mult spunea la un moment dat ca e loc pe piata ptr toata lumea. Sa le deseneze cineva si "branderilor" chestia asta. :P

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eu cred ca faza asta e valabila in romania la toate domeniile. De exemplu: oricine poate face arta, medicina, constructii, design, etc. Nu? E asa de usor. Sunt oameni care nici nu inteleg cu ce se ocupa un designer, dar dak ii explici vei fi surprins sa afli ca se pricepe si la asta. La fel cu "branduitul". Oameni care nu au fost instare sa intre la nici o facultate de profil, care habar nu au de diferenta dintre logotip si sigla, care nici nu au auzit de David Ogilvy fac branding. Dupa ureche. Si in cercurile lor mici si intunecoase, in pesterile lor, se aclama unii pe altii cu entuziasm si cu inceredere, unii dintre ei crezand poate ca sunt cei mai buni. Cat despre linistiti, nici ei nu prea sunt pe placul meu, din cauza faptului ca sunt prea linistiti si prea pasnici si ii lasa pe astia mici si prosti sa li se urce in cap. Sunt asa de linistiti incat ajung la un moment dat sa nu mai faca nici macar branding, sa nu se mai implice decat in proiecte fanteziste care par a fi altceva decat munca de zi de zi devenita deja plictisitoare. Cat despre criteriul cu clientii scuza-ma, dar nu are nici o relevantza. 90% dintre clientii romani sunt marlani cu bani care vor nush ce roz sau verde ca asa vrea nevasta-sa. Iar majoritatea agentiilor din domeniu sunt conduse de oameni care vor sa faca bani, si care vor porunci designerilor si graficienilor: " Fa-i ba cum vrea el, nu-ti mai bate capul" Asa ca nu poti spune ca unii sau altii sunt mai tari. Cei mici si guralivi sunt corupti de micimea universului si d elipsa de cunostinte, iar cei mari - "linistitii"- sunt corupti de plictiseala si de dorinta de a face bani. Asa ca nici unul nu e mai breaz. Cred eu.

1:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tare inventie si blogul asta. Foarte tare. De ce oare nu ne-a venit si noua "Ideea" -acum vreo 4-5 anisori, sa comentam de zor realizarile confratilor...?!

2:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

A, da, stiu de ce: fiindca portofoliul nostru palea, prin comparatie. Si nu era frumos sa ne facem de ras. Dar se pare ca numai unii au constiinta.

2:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gabi, ai grija ce spui, ca te inhatza SDPR-ul :P

4:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

"De ce unii dintre acesti oameni simt nevoia acuta de a spune: "Ba, eu sunt mai tare ca tine si ca tine si ca tine si ca oricine vrei tu. Defapt eu sunt cel mai tare din tot universul da inca nu ma stie lumea..."

Iti spun eu de ce. Pt ca acesti dumnezei pun mana prin diverse metode pe clienti mari , foarte mari si incredibil de mari, capata notorietate, se mandresc, se umfla in pene, devin niste aroganti, li se falfaie si pe langa asta mai trebuie sa si calce pe ceilalti din breasla din cand in cand ca sa isi reafirme lor ce tari sunt. Din comentariul tau am simtit din start cam despre cine vorbesti :D

10:51 AM  
Blogger piranha said...

Da cat au costat? Si mai ales cine ti le-a platit?

6:32 AM  
Blogger piranha said...

Daca stii vreun training in fotomontaj mai eftin sa dai un buzz

6:34 AM  

Post a Comment

<< Home