Monday, December 18, 2006

SDPR e?

Toti absolventii sectiei Design de la U.A. George Enescu, au fost invitati sa participe aseara la a-4-a conferinta cu privire la nou infiintata institutie SDPR. Cu aceasta ocazie au fost invitati chiar presedintele SDPR si decanul catedrei de Design de la Bucuresti - Alexandru Ghildus si Radu Teodorescu un alt om de renume in domeniu si memebru al boardului SDPR. M-am dus si eu de curiozitate, si din cauza ca voiam sa dau o sansa acestei organizatii. Voiam sa vad ce au de spus. Am asistat aseara la discursuri lungi si plictisitoare si de amintiri din copilarie, care dadeau intrunirii un iz de campanie electorala a unui partid politic. Insa discutiile sau mai aprins atunci cand cativa tineri razvratiti , printre care si eu, au inceput sa bage strambe. Discutii constructive in contradictoriu , exemple de designeri unsi cu toate alifiile si plimbati prin toate tarile (Ghildus a fost si in juriul care acorda premiile anuale in design de produs in Europa, avand printre concurenti pe renumitul Philippe Starck., si alti designeri de la Pinifarina, Mercedes Benz, etc.), in genereal cam asta a fost.

Am ramas insa si cu lucruri bune. De exemplu am aflat aseara ca dupa 1 ianuarie orice firma care vrea sa participe la o licitatie publica intr-un domeniu din urmatoarele : design grafic si industrial, web design, publicitate vor trebui sa aiba macar un designer profesionist angajat legal . Prin asta ni s-a spus ca se incearca eliminarea acordarii proiectelor pe spagi babane si in acelasi timp impune prezenta unui profesionist intr-o astfel de firma. Hm..... Cu spaga sunt de acord, asa e, dar cu profesionistul nu prea - poti fi profesionist si fara sa fii in SDPR. In fine...

Apoi am mai aflat ca designerii de ambient nu o sa mai aiba nevoie de semnatura unui arhitect in proiectele lor, ci numai de semnatura unui structurist - ceea ce pune designul (ca importanta) cam pe acelasi loc cu arhitectura si asta e bine.
Am aflat ca cei care sunt in SDPR vor primi 50% in plus din pensie la batrante, ca daca incheie un contract cu o firma pentru sa zicem - rebrandingul acelei firme, nu platesc 16% impozit la stat ci 8%. Si asta e bine. Apoi cei care sunt in SDPR vor avea acces la baze de date si la tot felul de materiale si conferinte din domeniu, vor fi implicati in manifestari internationale...etc. Si asta e bine. E bine ca in sfarsit cineva ia partea designerilor si le apara drepturile. Orice corelist se crede designer, iar designul inseamna mult mai mult decat un soft pentru computer poe care stii sa il utilizezi ft. bine. Cred eu.

Pe de alta parte cred ca nu e bine ca aceasta organizatie sa fie condusa tot de mogulii designului, care par un pic cam depasiti de viteza de dezvoltare a societatii, desi nimeni nu contesta ca nu sunt ft. buni teoreticieni si designeri. Nu cred ca e bine ca in SDPR sa fie primiti toti paratii care au diploma de designer, dar care nu stiu diferenta intre sigla si logotip. Ar trebui sa existe un criteriu valoric. In fine. Eu cred ca stiu cum va fi: cei buni de pe la marile agentzii (ma refer la graphic design) isi vor baga picioarele si nu ii va interesa , iar noi astia mai mici vom da buluc sperand ca vom trai mai bine si vom avea mai multe shanse. Asa o fi?

36 Comments:

Blogger Cristian said...

Nu inteleg de unde a aparut frica asta in toata lumea. Va fi ca in restul europei, unde exista agentii cu 5 oameni dar si cu 50. Oricum nu vor dispare "branderii" pe care ii iubesc eu asa de mult...

1:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jenant...Eu am terminat design si tot nu sunt de partea astora cu SDPRul lor.
1. Gildus care e un antitalent, dar are unu -doua proiecte mai babane, si brusc isi da cu parerea. Alea tot asa prinse pe nepotisme. Nu vreau sa fiu organizat de o institutie condusa de oameni ce nu-i respect.
2. Toti obositii cu facultate in Design, care tremura murdari la fund cand "medicinisti" si altii au proiecte mai babane ca ei.
Doar o diploma nu iti da dreptul la o profesie. Niciun domeniu de activitate nu ar trebui reglementat de o mina de oameni, mai ales intr-un domeniu asa creativ si variat.Fiecare oras, regiune, grup de designer ar trebui sa fie libera sa-si organizeze propriile "sindicate" dar nu sa incerce sa impuna si la altii prin lege.

4.Nu am nevoie ca designer de o organizatie gen OAR, cand nu pun in pericol vieti si am anumite standarde si limitari cum sunt arhitectii.

5. Si mai dai in p*** m*a daca au impresia ca din cotizatia anuala a fiecarui inscris(noi toti adica) o sa stea cu buca la soare in croatia, asta doar pt ca se cred somitati in domeniu si uite frate ce idee geniala vrem sa bagam pe gat la altii.

Scuze daca am avut o parere prea agresiva, dar m-am saturat sa-i tot aud pe Gildus si astia cu ifosele lor de designeri "studiati" .....Eu nu as angaja nici 10% din fostii mei colegi de la Design.

8:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Si de ce ai mai facut Facultatea de Design? Eu nu tin partea nimanui. Dar asa cum nu poti practica arhitecura, medicina, avocatura, etc dak nu ai absolvit o institutie de profil, asa mi se pare normal sa nu poti practica nici designul. "Medicinistul" la care te referi tu a uitat pesemne de unde a plecat, ca tot Magda Obreja l-a angajat ca si caricaturist la ziar..Dar in fine asa facem noi, oamenii, aruncam cu cacat pe toti ceilalti care ne-au ajutat cand ajungem sus. Si inca ceva: SDPR e o organizatie a carei atentie se indreapta mai mult spre designul industrial, nu spre cel graphic. Ca aici sunt destui medicinisti care "angajeaza de & ani absolventi de design care nu stiu nimik". Pai de ce ii mai angajeaza?

12:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

SDPR e o gluma proasta. Foarte proasta. O gluma facuta de niste frustrati care se simt incapabil si au nevoie de un mic imbold pt a scoate niste dineros.

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Organizatiile astea care ajung niste saci cu muste la fund, nu sunt potrivite in situatia de fata.
Daca Hartistii plastici vor Organizatia pictorilor oligofreni, sa fie....dar se vede clar ce bine merge. Daca vrei sa ai o galerie undeva, trebuie sa pupi in fund mosnegii aia obositi ca Braleanu si restul.

Designul este prea variat ca sa faci asa ceva.
Nu sunt sincer mai suparat pe autointitulatii "patroni ai designului" cat pe astia micii din orasele tarisoarei noastre care stau cu diploma de Designer, si fac foamea cu firmulitele lor de doi lei cu angajati cu salariul minim pe economie, pupand in "gildusa" pe astia da la capetala, ca poate poate mai baga un bat in roata la agentiile mai mari dar fara invataceii lu' G.Enescu.

Sa dam exemplu webdesignul....ce legatura are facultatea de design cu asta? Cu ce diploma mea poate sa-mi dea mie dreptul sa am o parere pertinenta in domeniul asta?

Nu se compara cu medicina, avocatura, arhitectura. Sunt chestii complet diferite. In meseriile de mai sus e f. putin loc pt interpretare.

Se pot scrie multi kilobytes pe tema asta...voiam sa arat ca mai e lume cu facultate in Design si nu crede ca valoreaza mult. SDPR sucks.

Designerii de weekend trebuie opriti, dar nu SDPR e solutia.

2:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

De acord cu tine Shaka. Dar cum putem opri designerii de weekend, care in timp ce tu statei si invatai istoria artelor, estetica, studii de litera si text, compozitie, etc. ei o frecau pe net "adaptand" sigle de pe la Landor? Eu consider ca trebuie sa ai o baza, ca pana la urma si designul are niste reguli si niste surse de inspiratie. Cred ca trebuie sa cunosti trecutul ca sa poti crea viitorul. Nu poti face design fara sa stii cine e Warhol sau Rauchenberg. Cred eu..

2:51 AM  
Blogger Cristian said...

mie in continuare nu imi pasa de aceasta organizatie. nu-mi doresc sa fac parte din ea si sa ma supun regulilor ei. Daca pentru a-mi functiona firma va trebui sa angajez un designer "diplomat" atunci asa sa fie. sper sa stie sa faca o cafea buna, da buna nene, de tot salariul ala minim pe economie pe care il va primi. in rest, ca si pana acum, voi cauta oameni capabili, cu sau fara facultate si diploma si sunt convins ca asa vor face si agentiile mari din bucuresti. asociatiile astea comuniste nu vor tine mai mult de zece ani. sunt convins ca totul tine de "fosilele" care inca mai zac in diferite scaune caldutze si puturoase.
pe designerii de weekend eu i-am denumit branderi si nici eu nu ii suport. De exemplu cel care a creat acest dron.myblog.ro . Critica pe toata lumea, direct sau indirect. Nu m-a deranjat ca s-a luat de doua proiecte ale agentiei mele ci de faptul ca se ia de toata lumea. Ce poti sa ii faci acestui individ? Ce poate sa ii faca asociatia acestui individ? Probabil ca nimic. Asa ca ii dam ignore si il lasam sa traiasc fericit in lumea lui.

2:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Uite cristi, eu sunt absolvent de design. Ma cunosti destul de bine. Nu cred ca poti spune ca singurul lucru pe care stiu sa il fac e cafeaua...Nu? Si mai am exemple de fosti colegi care luvreaza la agentii mai mari gen leo, mc cann, grapefruit, etc. Oare ei chiar nu fac altceva decat cafeaua acolo? Chiar si tu ai terminat o facultate si un liceu de arte si nu ai ajuns sa faci cafeaua pe la firme.

Eu cred ca valoarea nu consta in facultate sau diploma. Consta in oameni. O facultate de specialitate poate doar sa te ajute sa-ti dezvolti unele aptitudini. La fel cum de la medicinajumate sunt varza dintre absolventi, la fel si la arte. Asta nu inseamna ca toti sunt buni de facut cafeaua la firme, nu?

3:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

designerii de weekend cum ii numiti voi nu ar trebui sa fie nici cea mai mica ingrijorare. piata libera este singurul judecator. calitatea muncii genereaza notorietate si principiile concurentiale isi fac treaba. nu avem nevoie de nici un SPRD obosit pt nici un fel de reglementare. Cine spune ca vrea sa protejeze designu de designerii de weekend cred ca nu are treaba suficienta.

4:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Asta cu piata decide e valabila si nu prea. Adik e valabila in publicitate, dar nu in branding, grafica, web, etc. Piata asimileaza multe chestii. Piata cumpara in prostie melodii cu Cleopatra Stratan. Asta inseamna ca e de calitate? Piataza cumpara, asimileaza ceea ce este comercial. Nu neaparat si de calitate. Valabil in toate tarile. Designerii de weekend sunt cei care coboara nivelul calitatii lucrarilor. Piata, mai ales la noi, nu are inca destula maturitate sa aleaga produsele e calitate - vezi cazul manelellor si al lui Gigi Becali. Nu tot ce zboara se mananca...

4:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Domnule cornel, traim in democratie. Iar calitatea este subiectiva. Cine sta sa o defineasca? Organisme care sa reglementeze lucrul asta nu inseamna decat comunism. Piata decide. Nu vorbim de muzica aici ci de piata de branding si design. Notorietatea spune tot. Daca eu sunt designer de weekend intr-un timp mai scurt sau mai lung voi fi notoriu pt asta si imi vor scadea comenzile din cauza concurentei mai puternice. Nu e logic?

4:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

bine ca s-au trezit romanii sa faca sdpr-uri. in alte tari cum de nu s-a simtit nevoia pana acum? cum de pot functiona f bine fara legi de stat? legea sdpr-ului nu e altceva decat un generator de spagi si favoritisme. e o manifestare a frustrarii unor oameni depasiti de vreme sustinuta de toti imebicilii incapabili sa se vanda singuri. de ce oare legea asta pune accent atat de puternic pe "colaborari si lucrari cu institutii de stat" ca numai sdpr-isti lui peste vor avea acces acolo. Cui nu i-ar place sa jongleze banii publici? Asta este adevarata fata a legii, toata agitatia asta cu ddesignerii de weekend este o scuza penibila care se vrea a masca adevaratele interese.

4:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

in toate tarile europene exista organizatii de genul asta. scopul lor este sa elimine datul spagii pentru acordarea de proiecte. spaga pe care toate agentiile o dau. ar fi bine sa nu mai existe , nu?

5:12 AM  
Blogger piranha said...

Sa stiti ca nu vreau sa ne certam intre noi. Nu asta e scopul acestui blog. Postez asta pentru ca simt ca discutzia curge iar spre directia aia urata de - care e mai tare. Va rog frumos sa sprijiniti cu argumente ceea ce spuneti si mai mult sa va scrieti si numele. Ca sa stim cu cine vorbim.

Despre subiect am si eu ceva de spus. Vreau sa spun ca nici nu ma ajuta, dar nici nu ma deranjeaza sdpr. Oricum design industrial nu avem in romania. Avem doar un fel de graphic design si web design. Asa ca mai bine punem umarul toti si facem lucrari de calitate si incercam sa crestem valoarea lucrarilor noastre. Aceasta crestere se face pein documentare si studiu. Altfel nu se poate. Consider ca e imperios necesar sa stii istoria artelor si istoria designului ca sa poti face ceva de valoare. Trebuie sa stii compozitie si desen ca sa poti scoate un produs in regula. La fel insa trebuie sa stii si softuri 2d si 3d care sa te ajute in ceea ce faci. Nu trebuie insa sa sari etape.
Sincer as prefera sa merg la un training de specialitate profilat pe art direction, decat sa ma inscriu in sdpr. Dar cum deocamdata nu e posibil pentru ca trainingurile sunt scumpe, poate o sa ma inscriu in sdpr. Macar acolo primesti reviste de design dinafara moca. Poate din alea invatz ceva.

5:39 AM  
Blogger piranha said...

P.S: Daca va convine putem sa ne asociem noi, astia tineri si sa facem o asociatie concurenta sdpr.

5:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

domnule cornel se pare ca nu ai inteles nimic din ceea ce se vrea a fi sdpr. in nici o tara din lume nu mai exista legi care sa reglementeze designul grafic, industrial sau brandingul.

6:11 AM  
Blogger Cristian said...

Draga Mucu,
Citeste inca o data comentariul meu despre facutul cafelei si ai sa intelegi ca nu dau doi bani pe diploma de la sdpr atunci cand angajez un om. pe langa faptul ca tu nu ai "certificarea" SDPR nici nu stii sa faci cafea. Nici eu nu ma pricep.

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

sorry atunci. nu intelesesem ce vrei sa spui prin "diplomat". credeam ca te referi la diploma de studii. faza e ca mai sunt si oameni buni printre absolventii de la UAGE. maxim 5 pe an, dar sunt.

P.S: am descoperit un site cul : www.pulafashion.com

12:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

am salvat din greseala postu de mai sus cu anonymus. eu eram, mucu

12:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Daca MBA-ul oferit de G.Enescu ca institutie ar fi considerat valoros, atunci asta poate ar fi un criteriu. Dar nu am gasit in afara (AIGA, British Design Innovation, DMI) care sa spuna ca doar membri inscrisi la ei, convera "valoare" proiectelor si doar aia au voie sa lucreze pe piata. Sunt institutii care sunt in slujba unui designer, al unui manager, prin serviciile pe care le ofera. Iar teama de "corelist-ul de weekend" mi se pare aberanta.. asta e concurenta voastra?

1:52 AM  
Blogger Cristian said...

nu se teme nimeni de "corelistii de weekend". vorbeam despre noua lege care impune prezenta unui "designer diplomat" (adica cu diploma) in agentiile de publicitate din romania. problema e ca aceasta cerinta este aberanta atat timp cat piata si nu o diploma decide valoarea unui creativ. eu propuneam sa folosim "diplomatii" la facut cafeaua dar putem gasi si alte functii la fel de solicitate dpdv creativ...

3:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

daca te inscrii in sdpr nu iti da nici o diploma. designer cu diploma esti doar dak termini fac. de design. designerii din sdpr sunt membri si atat. nu sunt neaparat "diplomati". si ursache poate fi membru sdpr fara ca sa fie "diplomat".

3:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

ca sdpr sa existe nu trebuie sa fie "legiferata". daca vreau sa am un iso, tine de mine si nu e naparat ceva obligatoriu. La fel, sdpr ar trebui sa spuna pietei ca daca lucrezi prin membrii lor ai naumite avnataje si o anumita siguranta si sa probeze asa ceva in timp . dar de aici .. la ce propun ei mi se pare aiurea de tot. daca exista o diploma oferita de g.enecu de exemplu ca facultate... de ce lumea, piata, etc nu ia asa ceva in considerare ca si criteriu? poate din cauza sitemului de invatamint, sau al celor care te invata pe acolo? mai trebuie o asociatie care sa vina ca o capusa peste?

5:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

bucata din interviul luat lui ghildus de o publicatie:
"“To be eligible for “designer” status, one would need a degree from a recognized institution AND to have completed a one- to two-year internship under the guidance of an SDPR member.”"

Adica orice-ar fi, tot trebuie sa trec prin mana si buzunarul lor?
Daca facultatea de Design pe care o voi termina nu va fi de ajuns, cine anume le da dreptul celor din SDPR sa fie mai designeri ca mine ?


Cristi, eu zic sa urmam exemplul lui Ghildus si sa ne facem si noi rapid o organizatie. Cam toate chestiile cul au deja organizatii... ce zici totusi de Organizatia Oficiala si Adevarata a Zugravilor Romani ? OOAZR ! Nu avem nici o treaba cu ei, dar le putem lua niste bani, doar asa, ca sa ne bagam in seama, exact ca Ghildus & Friends :)

6:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

'ceea ce pune designul cam pe acelasi loc cu arhitectura, ceea ce e bine...' crezi ca e bine? Crezi ca se poate asa ceva??!!!
Eu sincer cred ca nu intelegi nimic... probabil nici din ce inseamna design ca sa nu mai vorbim de arhitectura.

3:22 AM  
Blogger piranha said...

Daca zici tu, asa o fi. Sunt eu ala mai prost care nu intelege nimik nici din design si mai ales din arhitectura. Bine macar ca sunt din astia ca tine care inteleg totul. BTW am spus ca cine vrea sa mai scrie pe blogul asta sa puna si numele ca sa stim cu cine vb. Ca asa e civilizat.

7:41 AM  
Blogger piranha said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Astept replici dure :)

E absurd sa ceri acum in Romania ca designerii sau jurnalistii sa aiba studii de specialitate. Motivele le stim foarte bine, principalul fiind lipsa traditiei si modernitatii educationale in aceste domenii (adica scoli de calitate cu cel putin 20-30 de ani de experienta).

Pe de alta parte eu cred ca jurnalismul (ca si designul) sunt profesii similare cu arhitectura, ingineria sau medicina. Am lucrat alaturi de designeri si stiu ca 80 - 90 % din muna lor e rutina. In jurnalism e aproapre la fel. Da, ai nevoie de vocatie ca sa faci o meserie bine. Insa de vocatie (puteti citi “talent”) ai nevoie in orice profesie. Unii doctori au talent si vocatie. Altii nu. Unii jurnalisti au vocatie si talent. Altii nu. Unii designeri au talent si vocatie. Altii nu (nu zambiti va rog).

Sa nu uitam ca talentul nu se refera doar la scris (jurnalism) sau desen (design). Unii jurnalisti sunt foarte buni la radio fara a avea talent la scris. Insa au poate vocatie pentru domeniul radiofonic: stiu sa povesteasca, simt cum trebuie echilibrat un material sau o emisiune, au rapiditate in decizii, etc, etc. La fel, poti face design de produs (nu degeaba se creeaza scaune in scolile de design) sau industrial si talentul la desen conteaza (foarte) putin.

Voi merge mai departe cu logoreea afirmand ca in opinia mea sunt 3 profesii in care vocatia e esentiala: armata/politie, invatamant si medicina. E mult mai importanta decat scoala. E foarte dificil insa sa-ti dai seama la 18 ani pentru ce ai vocatie/talent.

De asta cred ca daca angajezi in mass media 10 absolventi de jurnalsim si 10 ne-absolventi de jurnalism, primii vor fi profesionisti mai buni. Chiar daca scoala nu e chiar asa cum ar trebui sa fie. Si mai cred ca nimic nu ii opreste pe jurnalistii si designerii “de vocatie” sa urmeze cursuri de masterat sau postuniversitare in domeniu.

4:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cei mai buni designeri din tara asta cat si nume notorii internationale au contestat proiectul SDPR. Majoritatea covarsitoare e impotriva. Asa ca SDPR ar trebui sa dispara de la sine :)

9:14 AM  
Blogger piranha said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:43 AM  
Blogger piranha said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:49 AM  
Blogger piranha said...

dragul meu paul, stii de ce se face sdpr ? ca sa nu mai existe din astia ca tine care vand clientilor sigle copiate dupa siteuri de genul logoforsale (vezi sigla best price guide de pe siteul lui paul), sau dupa alte sigle celebre de genul ups ( vezi cazul doc shield de pe acelasi site al lui paul). am vazut si eu cam ce faceti, si scuza-ma dar mai ai mult de munca pana sa poti sa iti dai cu parerea despre design graphic. poate daca faceai studii de specialitate era mai bine, dar vai , am uitat facultatile sunt de cacat, nu te invata nimik, nu? kepp walking..

11:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

Radu..comentariul tau este jignitor la adresa mea si sper sa iti ceri scuze.
Este usor sa acuzi de furt,foarte usor. Oameni ca tine nu pot sa inteleaga ca pot exista solutii vizuale asemanatoare facute de minti diferite fara cea mai mica intentie de plagiat. Creierul uman si numarul solutiilor vizuale nu sunt chiar nelimitate. mai ales in ziua de azi cand sunt sute si mii de designeri/firme.
Educatia mea in graphic design vine pasiunea pt design din experienta de peste 4 ani in care am realizat suficiente proiecte, din joburile care le-am avut, din comunicarea cu alti pasionati ai domeniului dar in cea mai mare masura din numeroasele carti despre branding si graphic design pe care le-am citit.
Nu inteleg de ce ma ataci. Simt o aversiune mare fata de mine si nici macar nu te cunosc. Te-am deranjat eu vreodata cu ceva? Cine esti tu sa imi spui daca pot sau nu sa imi dau cu parerea? Sau e doar o politica a firmei care o reprezinti sa ataci cu fel si fel de acuze? Sau poate te deranjeaza ca am pus link catre site-ul meu? Chiar nu inteleg care e problema ta?

8:22 AM  
Blogger piranha said...

Ceea ce ti-am spus eu nu are nici o legatura cu firma la care lucrez. poate ca am exagerat un pic in afirmatii dar sunt destul de nervos pe astia mici care se cred mari si care isi dau cu parerea ca si cum ei sunt super designeri. nu am nimik cu tine, chiar nu imi pasa de tine si de ceea ce faci. bravo tie dak te descurci. pa!

1:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

astia mici care se dau mari? nene, dovedeste ca esti mare si iti fac plecaciuni. dar pana atunci lasa corelistii de weekend sa manace o paine in afara dictaturii sdpr. or sa dispara de la sine cand voi astia mari veti acapara piata. ii iau apararea lui paul si astept sa apara si firma pirahna care sa ne dea macar o singura solutie mai buna ca ce are paul pe site (si va fi mai buna daca esti asa mare cum te crezi). e greu sa gasesti o solutie originala si e si mai greu sa gasesti o solutie originala si sa o aplici cum trebuie. pana atunci, lasa omul sa traiasca elefantule, ca invata si o sa creasca si o sa iti fie egal sau chiar mai bun ca tine.

5:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

si pana la urma cum se poate inscrie un dizainar in asoshiatia aiasta? :) site-ul lor e mort...

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home